close
Pracovňa

Overené Tipy, s Ktorými Zvládnete Prácu z Domu

business-man-2452808_1280

Momentálna situácia so sebou nesie pozitívne i negatívne zmeny. Núti nás viac spomaliť a zamyslieť sa nad svojim smerovaním. Na druhej strane máme možnosť vyskúšať si v poslednom čase veľmi diskutovaný fenomén – práca z domu. Home office alebo práca z domu dáva množstvu ľudí možnosť udržať si svoju prácu i v dnešných dňoch. Ako si však zachovať produktivitu a zvládnuť celý naplánovaný harmonogram? Prinášame Vám niekoľko overených tipov, ktoré Vám pomôžu zvládnuť celý deň produktívne. Poďme na to!

1. Každodenná pracovná rutina je základom

Hoci veľmi často hovoríme o rutine v negatívnom zmysle, rutina má v našej produktivite nenahraditeľné miesto. Vytvorte si správnu rannú rutinu, ktorá Vám pomôže začať deň s elánom. Môžete ju skombinovať s bežnými zvykmi, s ktorými začínate svoj deň v kancelárii.

2.Dodržiavajte svoje pracovné hodiny

Je veľmi lákavé nezačať pracovať od skorého rána. Na druhej strane sa však potom naša práca preťahuje do neskorých večerných hodín a my máme ešte menej motivácie pustiť sa do plnenia pracovných povinností. Nenechajte sa zlákať príjemnou predstavou sladkého ničnerobenia. Neodkladajte svoje povinnosti. Začnite pracovať tak, ako je pre Vás prirodzené i počas bežného pracovného dňa. O svojom pláne a hodinách, kedy pracujete, nezabudnite informovať i svojich kolegov a členov celého tímu. Zjednodušíte tak vzájomnú komunikáciu a prácu na spoločných projektoch.

3. Zelená je dobrá alebo prečo je ostať online dôležité

Určite si uvedomujete, že počas bežných pracovných dní neustále komunikujete s kolegami. Zachovajte tento zvyk i teraz a ostaňte online počas celej doby Vašej práce. Nastavte si notifikácie, ktoré Vás pravidelne upozornia na novú správu či mail. Skontrolujte aktuálnosť a funkčnosť všetkých aplikácií a programov, ktoré na komunikáciu z domu potrebujete. V prípade, že Vaše zariadenie nefunguje podľa predstáv a máte problém zostať v kontakte s kolegami, okamžite vyhľadajte pomoc pracovníka z IT oddelenia.

Nezabudnite ani na pravidelnú organizáciu pracovných schôdzok. Absolvovať ich môžete i z pohodlia domova, stačí Vám funkčná kamera a mikrofón.

4. Pripojenie k internetu je nevyhnutnosťou

Výpadok spojenia je momentálnou nočnou morou každého, kto pracuje z domu. Vyhnite sa nepríjemným prekvapeniam a skontrolujte svoje internetové pripojenie hneď. V prípade, že niečo nefunguje, okamžite sa obráťte na svojho poskytovateľa a snažte sa problém vyriešiť v čo najkratšom čase. V prípade dlhodobých komplikácií môžete využiť mobilný internet alebo dáta. Pomocou svojho telefónu tak dokážete vytvoriť pripojenie na internet veľmi jednoducho.

5. Vytvorte si pracovný priestor, ktorý Vás motivuje k práci

Je veľmi lákavé predstaviť si prácu z domu na svojom obľúbenom gauči či kresle. Ale dokážete si tak zachovať produktivitu? Nie je náhoda, že väčšina kancelárskych priestorov má presne vymedzené pracovné plochy. Držte sa toho i doma. Pracujte za stolom a na stoličke, v polohe, ktorá je pre Vás typická i v práci. V prípade, že ste si ešte domáce pracovné miesto nezariadili, práve nadišiel vhodný čas.

Kancelársky stôl Barter 120cm biely vysoký lesk, práca z domu    

Investujte do kvalitnej stoličky a pracovného stola, zamerajte sa na vytvorenie príjemného miesta. Svoj pracovný kút si rozvrhnite tak, aby ste mali všetky dôležité veci na dosah a nemuseli za nimi odchádzať. Ak bývate v spoločnej domácnosti, dohodnite sa na hodinách, kedy budete pracovať a kedy nesmiete byť vyrušovaní. Tento krok je dôležitý hlavne z hľadiska pracovných porád.

6. Minimalizujte rozptyľovanie

Obmedzte všetky faktory, ktoré by Vás mohli rozptyľovať. Ak sa nedokážete odtrhnúť od sociálnych sietí, pomôcť Vám môžu aplikácie a programy, ktoré blokujú Váš prístup na ne alebo Vám umožnia tu stráviť len určitý čas.

Rozptýlenie však znamená i neustále sústredenie sa na veci na Vašom stole. Snažte sa udržať svoje pracovné miesto čisté a upratané. Na stole majte vyložené len veci, ktoré momentálne potrebujete a pracujete s nimi. Umožní Vám to sústrediť sa a nezameriavať svoju pozornosť iným smerom.

7. Podeľte sa o svoje myšlienky s hlavou tímu i s kolegami

Obavy sú úplne prirodzené. Množstvo ľudí momentálne skúša prácu z domu po prvýkrát, a tak niet divu, že majú obavy zo zmeškania či prehliadnutia dôležitých informácií. Nesnažte sa však všetko maskovať. Komunikujte s členmi svojho tímu a zamerajte sa na spätnú väzbu. Zistíte tak, ako môžete svoj pracovný výkon zvýšiť a na čo je potrebné sa zamerať.

Vzhľadom na predchádzajúci bod, v ktorom Vám prezrádzame, prečo je potrebné ostať online, môžete jednoducho komunikovať s kolegami. V prípade, že máte pocit, že ste niečo prehliadli alebo prišli o dôležitú informáciu, obráťte sa na nich. Môžete tak zistiť všetko potrebné a zároveň sa zbaviť svojej nervozity. Stále ste jeden tím a práca z domu na tom nič nemení.

8. Socializácia a zábava majú svoje miesto i v období karantény

Správny pracovný tím sa snaží spolu tráviť čas i mimo pracovnej doby. Rovnako ani v období karantény sa nemusíte zameriavať len na prácu. Udržte prácu a zábavu v rovnováhe, zdieľajte s kolegami smiech i zaujímavé príhody. Snažte sa zamerať na potrebu dobrých vzťahov a udržovať príjemné prostredie i teraz. Uvoľnené a priateľské vzťahy s kolegami Vám umožnia lepšie zvládať svoju prácu, byť otvorení v komunikácii a nebáť sa zdieľať nové nápady.

Rovnako treba myslieť i na fakt, že karanténa predstavuje len dočasné obdobie. Počas ničnerobenia môžeme veľmi jednoducho skĺznuť do apatie a postupne do depresie. Udržať si teraz zdravé návyky je nevyhnutné.

Harmonické prostredie v kancelárii či v pracovni je veľmi dôležité nielen z hľadiska pohody pri práci ale aj z pohľadu pracovného výkonu. Vytvoriť priestor podnecujúci produktivitu a súčasne lahodiaci estetickým nárokom majiteľa však nemusí byť jednoduché. Poradíme vám ako si zariadiť vašu domácu kanceláriu.

 

 

 

Tags : home officepráca z domu